include("ne.php"); ?> include("menu1.php"); ?> |
|
|
|
Charakterystyka w grze
Nazwa: AH64 APACHE.
Klasa: śmigłowiec szturmowy.
Prędkość max w locie poziomym: 315 km/h.
Prędkość wznoszenia: 19,2 m/sek.
Zwrotność (czas obrotu w zawisie o 180°): 10,5 sek.
Załoga: [2] pilot, operator uzbrojenia.
Uzbrojenie:
- kpr HELLFIRE, 8 rakiet,
- npr FFAR, 38 rakiet,
- działo 30 mm, 500 sztuk amunicji.
Przeznaczenie: zwalczanie pojazdów wroga, piechoty,
atakowanie celów powierzchniowych.
Komentarz: Latający czołg. Duża siła ognia. Nie
trzeba reklamować...
Charakterystyka w rzeczywistości
Długość całkowita: 17,77 m.
Wysokość: 4,67 m.
Rozpiętość skrzydeł: 5,24 m.
Rozpiętość statecznika: 3,41 m.
Rozpiętość głównego wirnika: 14,64 m.
Masa własna: 4885 kg.
Masa z ładunkiem bojowym: 6558 kg.
Max masa podwieszeń dodatkowych: 772 kg.
Max masa startowa: 9532 kg.
Napęd: dwa silniki turbinowe General Electric T700-GE-701.
Moc znamionowa każdego z silników: 1265 kW.
Moc znamionowa bez jednego silnika: 1285 kW.
Wewnętrzny zbiornik paliwa: 1423 dm3.
Pojemność zbiorników paliwa (z zastosowanem zewnętrznych):
3089 dm3.
Prędkość max pozioma: 296 km/h.
Prędkość nieprzekraczalna: 365 km/h.
Pułap: 6405 m.
Pułap bez jednego silnika: 3294 m.
Prędkość wznoszenia (na poziomie morza): 762,5
m/min.
Max zasięg (tylko zbiorniki wewnętrzne): 483 km.
Max zasięg przelotu transpotowego (zbiorniki zewnętrzne
i wewnętrzne): 1701 km.
Opis
Na początku lat '70 siły lądowe USA rozpoczęły prace nad śmigłowcem liniowym
zdolnym do wykonywania działań przeciwpancernych w dzień i w nocy przy każdej
pogodzie oraz przystosowanym do długotrwałego operowania na linii frontu z dala
od stałej bazy.
30 września 1975 r. do konkursu na ciężki śmigłowiec szturmowy przystąpiły McDonnell
Douglas YAH-64 oraz Bell YAH-63. Pod koniec 1976 r., po serii prób porównawczych,
AH-64 został zakwalifikowany do produkcji seryjnej. Od 1984 r. siłom lądowym
USA dostarczono 821 śmigłowców koncernu McDonnell Douglas.
AH-64A Apache napędzany jest dwoma silnikami turbinowymi General Electric T700-GE-701
o mocy 1171 kW każdy. Jednostka napędowa obsługuje wirnik z czterema łopatami
o ukośnych końcówkach oraz śmigło ogonowe, składające się z dwóch współosiowych,
dwułopatowych śmigieł w układzie X.
Awionika AH-64A Apache obejmuje obsługiwany przez pilota czujnik noktowizyjny
PNVS, zapewniający termowizyjne zobrazowanie terenu, które pozwala na lot w
ciemnościach na bardzo małej wysokości. Celownik poszukiwania i wskazywania
celów strzelca TADS wykrywa cele za pomocą dowolnej kombinacji czujników systemu
optycznego, telewizyjnego i termowizyjnego FLIR oraz oświetla wybrane cele wiązką
laserową.
15 kwietnia 1992 r. oblatano prototyp AH-64D Longbow Apache. Kluczowym elementem
awioniki tego śmigłowca jest celownik radiolokacyjny Longbow mocowany na maszcie
wirnika. Longbow umożliwia wykrywanie, klasyfikację i zobrazowanie 256 potencjalnych
celów podczas trzydziestosekundowej sesji promieniowania (po tym czasie następuje
zmiana częstotliwości pracy stacji).
Dwa silniki turbinowe General Electric T700-GE-701C o mocy 1409 kW każdy stanowią
napęd AH-64D Longbow Apache. Znacznie udoskonalona elektronika pokładowa śmigłowca
zwiększa możliwości bojowe i niezawodność maszyny oraz podnosi wygodę załogi.
Rozpoczęty w 1996 r. program modyfikacji śmigłowców AH-64A do standardu AH-64D
ma objąć wszystkie maszyny znajdujące się w uzbrojeniu sił lądowych i rezerw
sił lądowych oraz Gwardii Narodowej USA. Modernizacje Apache'y mają trwać do
2010 r.
Stałym uzbrojeniem Apache'a jest działko automatyczne Chain Gun kal. 30 mm.
Główną bronią przeciwpancerną są pociski kierowane Hellfire. Śmigłowiec może
zabierać do 16 takich pocisków. Hellfire'y mocuje się w czterowyrzutniowych
zespołach, na czterech węzłach pod skrzydłami szczątkowymi z boków kadłuba.
Zamiast przeciwpancernych pocisków kierowanych Apache mogą przenosić do 76 niekierowanych
pocisków rakietowych kal. 70 mm., w czterech 18-prowadnicowych wyrzutniach.
Możliwe jest również podwieszanie mieszanego zestawu uzbrojenia, składającego
się z dwóch zespołów wyrzutni Hellfire, dwóch wyrzutni niekierowanych pocisków
rakietowych oraz dwóch pocisków klasy powietrze-powietrze na końcówkach skrzydełek.
ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ
|
include("menu2.php"); ?> |
|
|