AH64 APACHE



Charakterystyka w grze

Nazwa: AH64 APACHE.
Klasa: śmigłowiec szturmowy.
Prędkość max w locie poziomym: 315 km/h.
Prędkość wznoszenia: 19,2 m/sek.
Zwrotność (czas obrotu w zawisie o 180°): 10,5 sek.
Załoga: [2] pilot, operator uzbrojenia.
Uzbrojenie:
- kpr HELLFIRE, 8 rakiet,
- npr FFAR, 38 rakiet,
- działo 30 mm, 500 sztuk amunicji.
Przeznaczenie: zwalczanie pojazdów wroga, piechoty, atakowanie celów powierzchniowych.
Komentarz: Latający czołg. Duża siła ognia. Nie trzeba reklamować...


Charakterystyka w rzeczywistości

Długość całkowita: 17,77 m.
Wysokość: 4,67 m.
Rozpiętość skrzydeł: 5,24 m.
Rozpiętość statecznika: 3,41 m.
Rozpiętość głównego wirnika: 14,64 m.
Masa własna: 4885 kg.
Masa z ładunkiem bojowym: 6558 kg.
Max masa podwieszeń dodatkowych: 772 kg.
Max masa startowa: 9532 kg.
Napęd: dwa silniki turbinowe General Electric T700-GE-701.
Moc znamionowa każdego z silników: 1265 kW.
Moc znamionowa bez jednego silnika: 1285 kW.
Wewnętrzny zbiornik paliwa: 1423 dm3.
Pojemność zbiorników paliwa (z zastosowanem zewnętrznych): 3089 dm3.
Prędkość max pozioma: 296 km/h.
Prędkość nieprzekraczalna: 365 km/h.
Pułap: 6405 m.
Pułap bez jednego silnika: 3294 m.
Prędkość wznoszenia (na poziomie morza): 762,5 m/min.
Max zasięg (tylko zbiorniki wewnętrzne): 483 km.
Max zasięg przelotu transpotowego (zbiorniki zewnętrzne i wewnętrzne): 1701 km.


Opis

Na początku lat '70 siły lądowe USA rozpoczęły prace nad śmigłowcem liniowym zdolnym do wykonywania działań przeciwpancernych w dzień i w nocy przy każdej pogodzie oraz przystosowanym do długotrwałego operowania na linii frontu z dala od stałej bazy.
30 września 1975 r. do konkursu na ciężki śmigłowiec szturmowy przystąpiły McDonnell Douglas YAH-64 oraz Bell YAH-63. Pod koniec 1976 r., po serii prób porównawczych, AH-64 został zakwalifikowany do produkcji seryjnej. Od 1984 r. siłom lądowym USA dostarczono 821 śmigłowców koncernu McDonnell Douglas.
AH-64A Apache napędzany jest dwoma silnikami turbinowymi General Electric T700-GE-701 o mocy 1171 kW każdy. Jednostka napędowa obsługuje wirnik z czterema łopatami o ukośnych końcówkach oraz śmigło ogonowe, składające się z dwóch współosiowych, dwułopatowych śmigieł w układzie X.
Awionika AH-64A Apache obejmuje obsługiwany przez pilota czujnik noktowizyjny PNVS, zapewniający termowizyjne zobrazowanie terenu, które pozwala na lot w ciemnościach na bardzo małej wysokości. Celownik poszukiwania i wskazywania celów strzelca TADS wykrywa cele za pomocą dowolnej kombinacji czujników systemu optycznego, telewizyjnego i termowizyjnego FLIR oraz oświetla wybrane cele wiązką laserową.
15 kwietnia 1992 r. oblatano prototyp AH-64D Longbow Apache. Kluczowym elementem awioniki tego śmigłowca jest celownik radiolokacyjny Longbow mocowany na maszcie wirnika. Longbow umożliwia wykrywanie, klasyfikację i zobrazowanie 256 potencjalnych celów podczas trzydziestosekundowej sesji promieniowania (po tym czasie następuje zmiana częstotliwości pracy stacji).
Dwa silniki turbinowe General Electric T700-GE-701C o mocy 1409 kW każdy stanowią napęd AH-64D Longbow Apache. Znacznie udoskonalona elektronika pokładowa śmigłowca zwiększa możliwości bojowe i niezawodność maszyny oraz podnosi wygodę załogi.
Rozpoczęty w 1996 r. program modyfikacji śmigłowców AH-64A do standardu AH-64D ma objąć wszystkie maszyny znajdujące się w uzbrojeniu sił lądowych i rezerw sił lądowych oraz Gwardii Narodowej USA. Modernizacje Apache'y mają trwać do 2010 r.
Stałym uzbrojeniem Apache'a jest działko automatyczne Chain Gun kal. 30 mm. Główną bronią przeciwpancerną są pociski kierowane Hellfire. Śmigłowiec może zabierać do 16 takich pocisków. Hellfire'y mocuje się w czterowyrzutniowych zespołach, na czterech węzłach pod skrzydłami szczątkowymi z boków kadłuba. Zamiast przeciwpancernych pocisków kierowanych Apache mogą przenosić do 76 niekierowanych pocisków rakietowych kal. 70 mm., w czterech 18-prowadnicowych wyrzutniach. Możliwe jest również podwieszanie mieszanego zestawu uzbrojenia, składającego się z dwóch zespołów wyrzutni Hellfire, dwóch wyrzutni niekierowanych pocisków rakietowych oraz dwóch pocisków klasy powietrze-powietrze na końcówkach skrzydełek.

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ



Wejdź na forum Wejdź na stronę Armed Assault Center PL