include("ne.php"); ?> include("menu1.php"); ?> |
|
|
|
Charakterystyka w grze
Nazwa: OH58D KIOWA.
Klasa: śmigłowiec obserwacyjny.
Prędkość max w locie poziomym: 245 km/h.
Prędkość wznoszenia: 17,9 m/sek.
Zwrotność (czas obrotu w zawisie o 180°): 5 sek.
Załoga: [2] pilot, operator uzbrojenia.
Uzbrojenie: npr FFAR, 16 rakiet.
Przeznaczenie: atakowanie celów powierzchniowych
(w ograniczonym zakresie), obserwacja.
Komentarz: Tym śmigłowcem nie poszarżujemy. Przy
tej ilości uzbrojenia można ustrzelić do 3-4 pojazdów i to przy odrobinie szczęścia.
Posiada tez laserowe podświetlenie celu dla innych jednostek (laser designator).
Na razie nie zostało to wykorzystane w grze w jakiś przyzwoity sposób.
Charakterystyka w rzeczywistości
Model silnika: Allison T703-AD-700.
Moc: 485 kW.
Załoga: 2 osoby (pilot/co-pilot - obserwator).
Średnica wirnika głównego: 10,67 m.
Wysokość całkowita: 3,93 m.
Masa własna: 1492 kg.
Max masa uzbrojenia podwieszanego/ładunku: 907
kg.
Max masa startowa: 2354 kg.
Prędkość max przelotowa: 200 km/h.
Prędkość max wznoszenia: 30,5 m/min.
Max zasięg bez uzupełniania paliwa w locie: 260
km.
Opis
Uzbrojony śmigłowiec rozpoznawczy OH58D napędzany jest pojedynczym silnikiem
turbinowym Allison o mocy 485 kW przez przekładnie z pomocą cienkiego czterołopatowego
wirnika nośnego o odporności na ostrzał karabinem do 12,7 mm. Brał już z powodzeniem
udział w akcjach na Haiti, w Osmali, Bośni oraz w Zatoce Perskiej. Podczas tej
ostatniej 115 śmigłowców wylatało 9000 godzin z 92% gotowością bojową. Zajmowały
się głównie powstrzymywaniem ataków na tankowce pływające po zatoce. Zwalczały
szybkie łodzie szturmowe i kanonierki. Operowały z pokładów okrętów Marynarki.
Podstawowym zadaniem Land Warrior jest zbrojne rozpoznanie. Uzbrojenie podwieszane
jest na dwóch pylonach bocznych. Można na nich podwiesić działko kal. 12,7 mm
(.50"), zasobniki rakiet Hydra 70 (zasobnik z 7 rakietami) czy też po dwie
rakiety AGM114 Hellfire lub AIM72 Stinger.
Pod kadłubem można także podwiesić na haku ładunki o masie do 907 kg.
Głównym elementem OH58D jest MMS - Masztowy System Obserwacyjny zbudowany w
zakładach Boeing'a. Zamontowany jest on na stabilizowanej platformie nad głowicą
wirnika głównego. Dzięki niemu Kiowa może wykonywać zadania w ciągu dnia, nocy
i w złych warunkach pogodowych. Skomplikowany system elektrooptyczny pozwala
rozpoznać pozycje nieprzyjaciela przy minimalnym wystawieniu się na jego ogień.
W skład MMS wchodzą:
- kamera telewizyjna dalekiego zasięgu, wysokiej rozdzielczości, mogąca działać
przy niskim poziomie oświetlenia LLTV,
- sensor zobrazowania termicznego,
- dalmierz/desygnator laserowy, służący także do naprowadzania rakiet AGM114
Hellfire, pocisków artyleryjskich Copperhead.
Dodatkowo Kiowa przenosi zamontowany na belce ogonowej system zakłócania w podczerwieni
tzw. Kula Dyskotekowa lub Czerwona Cegła, a także radarową stację ostrzegawczą
oraz detektor oświetlenia laserem.
Kokpit OH58D jest jednym z najbardziej nowoczesnych w swej klasie. Został on
skonstruowany przez Sperry Flight Systems. Zawiera on m.in. uniwersalny wskaźnik
śledzący, system noktowizyjny ANVIS, wyświetlacze wielofunkcyjne oraz ekran
MMS. Awionikę śmigłowca kontroluje szyna danych MIL-STD-1553B. Nawigacją zajmuje
się system AHRS firmy Litton oraz zintegrowany system GPS/INS (inercyjno-satelitarny).
Kiowa może być przewożony na pokładzie C130 (2 śmigłowce). Cztery osoby mogą
przygotować śmigłowce do transportu w ciągu 10 min. Ponowne przygotowanie śmigłowca
do lotu zajmuje 7 min.
ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ
|
include("menu2.php"); ?> |
|
|