Skoda


Charakterystyka w rzeczywistości

Masa własna: 885 kg.
Typ silnika: gaźnikowy, czterosuwowy.
Moc silnika: 45 KM przy 3000 obr/min.
Pojemność silnika: 1063 cm3.
Ładowność: 5 osób.
Ilość osi napędowych: 2, napęd na tylne koła.
Prędkość max: 130 km/h, do 100 km/h w 24 s.
Nadwozie: czterodrzwiowe.
Liczba biegów: 4 lub 5 z synchronizacją.


Opis

Skoda, która pojawia się w grze występuje w rzeczywistości w kilku wersjach: 105, 105GL, 105L, 105S, 120, 120 GLS, 120 Garde, 120L, 120LS, 125L oraz 130 GL. Różnią się one silnikiem, wagą, ale także oprócz tego takimi szczegółami jak wygląd kierownicy oraz świateł.
Pierwsze modele tych aut powstały w 1976 roku w miejscowości Mlada Boleslav w Czechosłowacji. Samochody te miały zupełnie inną karoserię od poprzedników 1000MB, 1100MB a także 100 i 110. Ogólnie modele wymienione na początku nazywane były Estelle.
Źródłem napędu jest czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy silnik benzynowy, umieszczony z tyłu, wzdłuż osi podłużnej pojazdu (pochylony na prawą stronę pod kątem 30') i napędzającym koła tylne, poprzez czterobiegową skrzynię biegów, przekładnię główną i półosie.
Silnik jest chłodzony płynem, a chłodnica znajduje się w przedniej części samochodu, aby uzyskać w miarą możliwości korzystne rozłożenie nacisku na oś przednia i tylną, a także zwiększyć intensywność chłodzenia. Z takim właśnie umieszczeniem chłodnicy firma Skoda eksperymentowała w swoich samochodach już w 1938 roku (miał je jeden z prototypów modelu "Popular"), a później, na początku lat siedemdziesiątych, stosowała je w rajdowych modelach swoich samochodów. Nie jest to korzystne rozwiązanie konstrukcyjne, gdyż oddalenie chłodnicy od silnika na tak dużą odległość powoduje m.in. znaczne zwiększenie pojemności układu chłodzenia, która w modelach 105 i 120 produkowanych do marca 1981 r. wynosi 12,5 dm3 (od marca 1981 r. - 11,5 dm3), podczas gdy w modelach 100 i 110 wynosiło 6,8 dm3.
Niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół zapewnia dobre prowadzenie samochodu (szczególnie model 130 L) i należyty komfort w różnych warunkach drogowych.
Zbiornik paliwa o pojemności 38 dm3 (w modelach produkowanych do lipca 1983 r.) i 36 a także 37 dm3 (modele z lat 1984-1985) jest umieszczony przed tylną osią, pod tylnymi siedzeniami.
Akumulator znajduje się w specjalnej wnęce, poniżej poziomu podłogi tylnego bagażnika, za oparciem tylnych siedzeń.
Tylne siedzenia są dzielone, a poduszki i oparcia siedzeń dają się odchylać do przodu, w celu zwiększenia przestrzeni bagażowej.
Koło zapasowe jest umieszczone pod podłogą przedniego bagażnika, między przednimi kołami i jest dostępne z przodu samochodu, pod zderzakiem. Dostęp do przedniego bagażnika jest możliwy od przodu i z prawej strony, ponieważ jego pokrywa otwiera się na lewej stronie samochodu.
Pojemność przedniego bagażnika wynosi 0,28 M (maksymalna masa przewożonego bagażu 40 kg), natomiast tylnego 0,12 M (maksymalna masa przewożonego bagażu 10 kg).
Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Całkowita powierzchnia oszklona samochodów 105, 120 i 130L wynosi 2,66 m. Wszystkie szyby są wykonane ze szkła bezpiecznego. Wymianą powietrza w nadwoziu, przy zamkniętych szybach bocznych, zapewniają otwory wentylacyjne w tylnych słupkach nadwozia, osłonięte ozdobną kratką z tworzywa sztucznego.
Samochody Skoda były produkowane z silnikami o pojemności 1046 cm3, 1174 cm3 i 1289 cm3. Silniki te mają moc 33,1 kW (silnik 1046 cm3), 36,7 kW lub 40,5 kW (silnik 1174 cm3) i 43 kW (silnik 1289 cm3).


Zdjęcia





Wejdź na forum Wejdź na stronę Armed Assault Center PL