include("ne.php"); ?> include("menu1.php"); ?> |
|
|
|
Charakterystyka w grze
Nazwa: UH60 BLACKHAWK.
Klasa: śmigłowiec transportowy.
Prędkość max w locie poziomym: 350 km/h.
Prędkość wznoszenia: 18,5 m/sek.
Zwrotność (czas obrotu w zawisie o 180°): 15 sek.
Załoga: [2] pilot, operator uzbrojenia (w wersji
z km - strzelec); [12] pasażerów.
Uzbrojenie:
- npr FFAR, 38 rakiet,
- karabin maszynowy, 500 sztuk amunicji (w wersji z km).
Przeznaczenie: transport piechoty, atakowanie celów
powierzchniowych.
Komentarz: UH60 z npr może zrobić małe zamieszanie
przed wysadzeniem desantu. Wersja z km przydaje się w zasadzie tylko do samoobrony
przy wysadzaniu desantu.
Charakterystyka w rzeczywistości
Długość: 19,76 m.
Wysokość: 5,13 m.
Średnica wirnika: 16,36 m.
Prędkość max pozioma: 296 km/h.
Max zasięg: 1200 km.
Pułap operacyjny: 5790 m.
Pułap zwisu: 2895 m.
Opis
Wersja produkowana pierwotnie, przewożąca trzyosobową załogę i 11 żołnierzy;
bez modyfikacji może być wykorzystywana do ewakuacji rannych (medevac), zwiadu,
dowodzenia i koordynacji oraz zaopatrzenia; hak ładunkowy umożliwia podniesienie
ciężaru o wadze 3630 kg; C130 przewozi jeden egzemplarz UH60A, C141 - dwa, a
C5 - sześć. Przed zmianą produkcji na UH60L powstało 985 egzemplarzy. Szczegółowy
opis odnosi się do UH60A/L z wyjątkiem zaznaczonych przypadków.
Unowocześniony BlackHawk jest wyposażony w aktywne i pasywne systemy obronne;
15 pierwszych egzemplarzy dostarczono oddziałom USArmy w Korei Południowej w
1989 roku. Wyposażenie obejmuje odbiornik nawigacyjny Tracor AN/ARN148 Omega,
satelitarny nadajnik-odbiornik UHF Motorola AN/L.ST SB, wyspecjalizowane systemy
ostrzegawcze o promieniowaniu radarowym Benduc/King AN/ARC199 HF-SSB, AEL AN/APR44(V)3,
uzupełniający detektor uniwersalny AN/APR39; na każdym z dwóch dźwigarów zawiasowych
może być zainstalowane mini działko M134, zastępujące karabin maszynowy M60.
UH60L produkowany od października 1989 roku dla USArmy zamiast UH60A (począwszy
od egzemplarza 89-26179); prototyp (84-23953) wykonał pierwszy lot 22 marca
1988 roku; pierwsza dostawa miała miejsce 7 listopada 1989 roku dla sił powietrznych
gwardii narodowej w Teksasie. Napęd stanowią dwa silniki T700-GE-701C z przekładnią
2535 kW o zwiększonej wydajności. Egzemplarze aktualnie produkowane wyposażone
są w HIRSS (układ redukcji sygnatury cieplnej w zawisie), ochładzający spaliny
zarówno w zawisie, jak i podczas lotu poziomego; starsze egzemplarze UH60S uzupełniono
o ten system. Kompozytowe łopaty głównego wirnika o udoskonalonej konstrukcji
testowano w Wet Palm Bach od 8 grudnia 1993 roku; od 1997 roku planuje się wymianę
łopat w istniejących egzemplarzach.
Charakterystyka: Helikopter BlackHawk, który zastąpił
główny śmigłowiec transportowy armii amerykańskiej UH1, reprezentuje nową generację
technologii pod względem osiągów, odporności i prostoty obsługi. Wirnik główny
jest czterołopatowy i ma jednoczęściową odkuwaną głowicę tytanową z elastomerycznym
mocowaniem łopat, zapewniającym im swobodę ruchu, nie wymagającym smarowania;
amortyzatory hydrauliczne; dwunitkowy samoregulujący tłumik drgań nad głowicą.
Łopaty o skręcie 18 i skosie końcówek 20; grubość i wypukłość wzdłuż łopaty
jest niejednakowa, oparta na konstrukcji płata Sikorsky SC1095. Łopaty są w
stanie wytrzymać trafienie kalibrem 23 mm; mają dźwigary wypełnione gazem pod
ciśnieniem zaopatrzone w manometry, co pozwala wykryć spadek ciśnienia wynikający
z uszkodzenia konstrukcji. Wirnik ogonowy składa się z dwóch par łopat przymocowanych
krzyżowo, zamontowany jest na prawej burcie. Oś tylnego wirnika wychylona jest
w lewo, co dostarcza dodatkowej siły nośnej, przeciwdziała momentowi obrotowemu
i zwiększa ładowność. Usterzenie ogonowe ma rozmiary umożliwiające kontrolowane
ładowanie w przypadku utraty tylnego wirnika.
Awionika: Wyposażenie łącznościowe stanowią nadajniki:
E-Systems AN/ARC186 VHF-FM, GTE Sylvania AN/ARC115 VHF-AM, Magnavox AN/ARC164
UHF-AM, Collins AN/ARC186(V) VHF-AM/FM, transponder identyfikacji "swój/obcy"
Bendix/King AN/APX100, układ kodowania głosu Magnavox TSEC/KT 28 oraz interkom.
Wyposażenie nawigacyjne stanowią: Emerson AN/ARN89 ADF, VOR/odbiornik markerów
systemu ILS/odbiornik ścieżki schodzenia systemu ILS Bendix/King AN/ARN123(V)1,
żyrokompas Honeywell AN/ASN43, doppler Plessey Electronic Systems AN/ASN128
i wysokościomierz radarowy Honeywell AN/APN209(V)2. Do wyposażenia obronnego
należą: detektor promieniowania radarowego E-Systems Melpar/Memcor AN1APR39(V)1
i zestaw środków przeciwdziałania Lockheed Sanders AN/ALQ144 IR. Helikopter
jest wyposażony w zasobnik folii i flar Tracor M130, oraz układ trzyosiowego
autopilota elektronicznego Hamilton Standard AFCS.
Uzbrojenie: Nowo produkowane UH60A/L są wyposażone
w system podwieszeń zewnętrznych (ESSS), składający się z dwóch oprofilowanych
wysięgników montowanych po bokach kadłuba. Na wysięgnikach znajdują się zaczepy
umożliwiające podwieszenie zewnętrznych zbiorników paliwa oraz różnorodnego
uzbrojenia.
ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ
|
include("menu2.php"); ?> |
|
|