Wywiad

@WAR: Na początku chcielibyśmy pogratulować sukcesu jaki odniósł OFP środowisku graczy, a także jako VBS1 - program szkoleniowy armii amerykańskiej. Jak myślisz co przesądziło o sukcesie gry?
Marek Spanel (MS): Zawsze chcieliśmy stworzyć ogromną niczym nie ograniczoną przestrzeń, w której nie byłoby praktycznie żadnych ograniczeń. Równie ważny był stopień złożoności oraz realizm. A teraz, gdy wszelkiej maści pojazdy oraz olbrzymie mapy stają się standardem w innych grach, Operation Flashpoint nadal jest produktem wyjątkowym - to nie tylko gra akcji, ale skomplikowany symulator walki.

@WAR: Prężnie działające środowisko twórców modyfikacji do gry powoduje, że powstają kolejne mody, addony, misje, które znacząco podnoszą jakość oraz przedłużają grze życie. Czy spodziewaliście się, że znajdzie się aż tylu ludzi chętnych by tworzyć własne projekty w OFP?
MS: Nigdy nie liczyliśmy na takie zainteresowanie. Ale zawsze staraliśmy się stworzyć otwartą oraz dość łatwą w edycji, tak by każdy mógł dodać cos od siebie. Dodaliśmy wiele pomocnych rzeczy, co więcej nadal staramy się ułatwiać życie twórcom modyfikacji.

@WAR: Czy Ty lub ktoś z twórców gry odwiedza środowisko, by spojrzeć na nowe mody, które obecnie powstają?
MS: Na strony o OFP zaglądam codziennie. Często jestem na oficjalnym forum, ale to praktycznie niemożliwe, by przetestować każdy addon lub mod.

@WAR: Jaka jest Twoja ogólna opinia o jakości modów? Kto ze środowiska stworzył moda/misję/kampanię, która Cię zachwyciła?
MS: Jakość powstających modyfikacji jest bardzo wysoka i stale się zwiększa. Głównym grzechem środowiska OFP jest to, że dość często jest zbyt dużo różnych wersji addonów i nie zawsze wiadomo, czy jest to beta, czy też wersja finalna. Nie winię żadnego twórcy za taka postać rzeczy, myślę że wszyscy powinniśmy się zastanowić jak wpłynąć na to, by addony były jeszcze bardziej dopracowane, a przez to środowisko będzie mogło nadal się rozrastać. W nasze przedsięwzięciu "Addons At Ease" próbowaliśmy pójść tą drogą, ale projekt ten nigdy nie zdobył akceptacji w środowisku. Powinniśmy jednak kontynuować prace nad tym aspektem zarówno w OFP jak i innych grach. Jest wiele wspaniałych modów, addonów, czy misji. Dla przykładu: Tonal project, FDF MOD, Lega Warz, Chain Of Command, BAS addons, Marfy's addons, prace SelecThis, CSLA II… lista byłaby by bardzo długa, więc lepiej przestaną wymieniać i zaproponuje odwiedzenie kilku stron internetowych poświęconych OFP.

@WAR: Do OFP powstały mody imitujące LEGO aż do Gwiezdnych Wojen. Czy jest jeszcze jakiś mod, który chętnie ujrzał byś w OFP, a nie został jeszcze zrobiony?
MS: Różnorodność modów nie przestaje mnie zadziwiać. Złożone i dopracowane projekty z misjami lub kampaniami są zawsze interesujące. Zawsze lubię też małe addony takie jak snowboard, czy motolotnia.

@WAR: Czy ujrzy światło dzienne kolejne rozszerzenie do OFP jeszcze przed premierą OFP2?
MS: Naprawdę nie wiem.

@WAR: Prasa informuje, że OFP2 zostanie wydane pod koniec 2004 roku. Czy mógłbyś to potwierdzić? W jakiej fazie produkcji jest OFP2?
MS: OFP2 będzie skończone, kiedy będzie skończone. Uwierz mi, ale jesteśmy pierwszymi, którzy chcieliby żeby zostało to skończone tak szybko jak to tylko możliwe. Dlatego tez robimy co tylko w naszej mocy.

@WAR: www.flashpoint2004.com obecnie przekierowuje na stronę flashpoint1985. Czy są jakieś plany dla tej domeny?
MS: Zarejestrowaliśmy różne domeny, które - jak nam się wydawało - mogą być interesujące dla obecnego, czy też przyszłych projektów.

@WAR: Abstrahując od OFP2, czy zajmujecie się innymi projektami?
MS: Obecnie koncentrujemy się na OFP na Xbox'a, VBS1 oraz OFP2. Trzy projekty pochłaniają wystarczająco dużo czasu.

@WAR: Wszyscy fani OFP chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o OFP2. Czy możesz coś powiedzieć, lub pokazać, by zaspokoić naszą ciekawość?
MS: Nie chcemy na razie mówić o grze, ani tez pokazywać czegokolwiek. Musimy pracować ciężko, żeby zrobić naprawdę dobrą grę i wtedy nie będzie potrzeba by cokolwiek mówić.

Tłumaczył: MaRcin



Wejdź na forum Wejdź na stronę Armed Assault Center PL