Wywiad

Flashpoint.ru: Czemu zdecydowaliście się na temat Wojny Irackiej dla swojej modyfikacji i który okres konfliktu bliskowschodniego chcecie w niej zaprezentować?
RTR_Commander: Wszystko to zaczęło się raczej od moich zainteresowań tematem wojny w Zatoce Perskiej niż chęcią tworzenia moda, którego tak naprawdę, nigdy nie planowałem. Jednak wraz z rosnącym u mnie zainteresowaniem wojną w Zatoce oraz armią iracką, zauważyłem, że wiele gier, traktujących o tym konflikcie ma wiele błędów lub nie pokazuje armii irackiej, taką, jaka jest w rzeczywistości. Wtedy właśnie pomyślałem o stworzeniu własnej modyfikacji bazującej na wojnie w Zatoce, jednak przedstawiającą stronę iracką na pierwszym planie.
Czas, w którym toczyć się będzie akcja, określiliśmy na rok 2001, a więc nie będzie się ona pokrywała z wydarzeniami, jakie toczyły się w rzeczywistości.

Flashpoint.ru: Czy w modzie będą przedstawione obie strony konfliktu, czy też jak zazwyczaj, tylko NATO?
RTR_Commander: Na chwilę obecną planujemy jedną kampanię, przedstawiającą stronę iracką, podobnie jak większość gier przedstawia tylko Amerykanów lub ich sojuszników. Tak więc iracka kampania będzie dla nich pewnym przeciwieństwem.

Flashpoint.ru: Zamierzacie wydać cały mod, czy tylko kilka addonów i misji do nich?
RTR_Commander: Mod wydany będzie jako całość, podobnie jak inne bardzo dobre modyfikacje jak FDF czy CSLA, z możliwymi późniejszymi aktualizacjami. Jednak wersja demo ukaże się wcześniej, żeby pokazać społeczności OFP naszą pracę i dać jej możliwość tworzenia ciekawych misji już teraz, bez konieczności czekania na wydanie całego moda.

Flashpoint.ru: Jakich addonów możemy spodziewać się po stronie irackiej, a jakich po stronie NATO?
RTR_Commander: Zamierzamy przedstawić sporą gamę addonów. Skupiamy się jednak głównie na stronie irackiej, ponieważ dobrych addonów przedstawiających wojska NATO jest już sporo np. Combat Mod i ich pustynne pojazdy. Planujemy wykorzystać je w naszej kampanii, jeżeli tylko dostaniemy na to pozwolenie. Pracujemy również nad kilkoma addonami armii Kuwejtu, które znajdą się w naszej kampanii.

Flashpoint.ru: Czy w Waszym modzie znajdzie się nowa muzyka i irackie głosy? Jak rozwiązaliście problem twarzy dla irackiej piechoty?
RTR_Commander: Tak, mamy kilka arabskich pieśni, które powinny dodać stosownego klimatu do naszych misji.
Jeśli zaś chodzi o drugą częśc pytania to odpowiedź jest dość prosta. Zastosowaliśmy tu skrypt, który aktywuje się, gdy tylko do misji zostanie dodany żołnierz iracki. Na chwilę obecną mamy przynajmniej 10 tekstur arabskich twarzy, które stworzyliśmy w kooperacji z modem Lost Brothers.

Flashpoint.ru: Czy jednostki wykorzystane w modzie będą odnosiły się do rzeczywistości?
RTR_Commander: Wszystkie jednostki w naszym modzie znajdą swoje odzwierciedlenie w rzeczywistym świecie, ponieważ tworzone były w oparciu o autentyczne materiały. Nie zamierzamy używać fikcyjnych addonów, ponieważ one tylko psują efekt końcowy.

Flashpoint.ru: Czy w modzie znajdzie się nowa wyspa wraz z obiektami dla pełnego oddania atmosfery Bliskiego Wschodu?
RTR_Commander: Jak zakładaliśmy, będziemy mieć jedną mapę, która ściśle mówiąc będzie częścią Baghdadu. Znajdziecie tam zurbanizowane miasto, oddające wizerunek Baghdadu tak dokładnie, jak to tylko możliwe. Prace nad samą mapą jeszcze się nie zaczęły, jednak budynki i obiekty są już w przygotowaniu.

Flashpoint.ru: Planujecie wprowadzić jakieś nowe skrypty i szczególne zmiany w OFP, jak np. skrypty do transportu obiektów statycznych i broni?
RTR_Commander: Mamy kilka nowych skryptów, o których na chwilę obecną moge powiedzieć tylko tyle, że będą dodawać realizmu podczas pustynych starć. Zamierzam również dołączyć do naszego moda już dostępne dla ogółu skrypty, jak np. skrypt dołączania przyczepy, czy zawieszenia w czołgach.

Flashpoint.ru: Co możesz powiedzieć o Waszym nadchodzącym pack'u jednostek? Co wejdzie w jego skład?
RTR_Commander: Pack ten będzie dużo lepszy od poprzedniego, który zawierał sporo błędów i niedoróbek. Wszystko to zostało teraz poprawione. Znajdziecie w nim zarówno regularnych żołnierzy armii irackiej, jak również gwardii republikańskiej. Jednostki te występować będą zarówno w standardowych odcieniach mundurów (oliwkowo-szary i khaki), jak również w dwóch nowych kamuflażach: dot i lizard, używane przez gwardię republikańską.

Flashpoint.ru: Ile osób liczy Wasz zespół? Jeżeli nie macie nic przeciwko, z chęcią opublikujemy pełną listę Waszego składu wraz ze specjalizacjami.
RTR_Commander: Na chwilę obecną nasz zespół jest dość mały i szukamy nowych osób, które pomogłyby nam w realizacji projektu. Oto jak prezentuje sie nasz skład:
RTR_Commander - lider projektu, konsultant, addonmaker,
Hottentotten mike - grafik, addonmaker,
The Frenchman - beta tester.

Tłumaczył: Havoc



Wejdź na forum Wejdź na stronę Armed Assault Center PL