Wywiad

Flashpoint.ru: Na początek chcielibyśmy dowiedzieć się nad czym obecnie pracujecie? Jakie są główne cele Waszego projektu? Widzieliśmy już świetne addony BMP "Marder" i "Wiesel" i z niecierpliwością oczekujemy kolejnych. Jakich addonów możemy spodziewać się w przyszłości?
Hawkeye: Na chwilę obecną koncentrujemy sie nad naszym podstawowym packiem, który zawierać będzie poprawione i ulepszone wersje żołnierzy oraz bronie takie jak G36 czy G22. Pracujemy również nad nowymi konfigami dla broni i transportu.

Flashpoint.ru: Skoro jesteśmy już przy temacie piechoty - planujecie jej odnowienie? Czy żołnierze będą wykorzystywać standardowy niemiecki RPS, czy też super-nowoczesne kamizelki kuloodporne i uzbrojenie? W jakich kamuflażach będą występować wojacy? Czy Wasze addony będą przedstawiać rzeczywisty wygląd armii niemieckiej, czy też taki, "jaki powinna ona mieć"? Czy żolnierze będą nosili przybrudzone mundury, z poprzecieranymi kolanami, tak jak wygląda to na obecnej wojnie?
Hawkeye: Podstawowy pack zawierać będzie zarówno odnowione wersje wszystkich żołnierzy z poprzedniej wersji pack'a, jak również nowe modele, m.in. pilotów. Nasze modele przedstawiają armię niemiecką taką, jaką jest ona obecnie wraz z aktualnie istniejącym wyposażeniem. W pack'u przedstawione będą różne wersje uzbrojenia razem ze standardowym RPS. Postanowiliśmy również, że żołnierze nie będa nosić przybrudzonych mundurów. Miesiąc temu wraz z resztą zespołu, odbyliśmy długą rozmowę na ten temat. Testy z przybrudzonymi i przykurzonymi teksturami nie wypadły najlepiej, w rezultacie otrzymaliśmy blade kolory, niespójne z paletą kolorów w OFP.

Flashpoint.ru: Co możecie nam powiedzieć jeśli chodzi o misje/kampanię? Planujecie stworzyć całą kampanię, czy jedynie pojedyncze misje?
Hawkeye: Naszą główna ideą, kiedy stary BW Mod połączył się z MMP Mod, było uniknięcie błędu, który już raz został popełniony: wydanie całego moda wraz ze wszystkimi addonami, misjami i kampanią jako jedną, kilkuset - megową całość. Postanowiliśmy, że będziemy wydawać pojedyncze addony od razu po zakończeniu nad nimi prac. Jeśli zaś chodzi o misje czy kampanię - początkowo ich nie planowaliśmy; jednak później zaakceptowaliśmy główny projekt pod nazwą BW - Mod Campaign Project i to właśnie on zajmuje się tworzeniem misji i kampanii z wykorzystaniem naszych addonów.

Flashpoint.ru: Czy optymalizujecie Wasz mod dla gry multiplayer? W jakim stopniu będzie on zbalansowany z oryginalnymi jednostkami z gry?
Hawkeye: Staramy się znaleźć bezpieczną granicę pomiędzy realizmem a grywalnością. Dlatego też ważne jest, aby unikać niezbalansowanych konfigów, jak to miało już miejsce w wersji 1.3 czołgu Leopard autorstwa BW Mod, który radził sobie z czterema T - 80, samemu odnosząc niewielkie uszkodzenia. Nasze addony optymalizujemy również dla gry sieciowej, która bardzo komplikuje sprawę skryptów i poprawnego działania jednostek. Dla przykładu addon EuroFighter Typhoon korzysta z olbrzymiej ilości różnych skryptów jak np. podwieszane uzbrojenie czy skrypty zwiększające realizm lotu, które są ciężkie do zaadaptowania w trybie multiplayer. BMP Wiesel Helifreak'a rónież używa znacznej ilości skryptów, tak więc na wyeliminowanie błędów trzeba blisko miesiąc pracy.

Flashpoint.ru: Czy planujecie tworzyć addony, reprezentujące drugą stronę konfliktu?
Hawkeye: Na chwilę obecną nie. Ale jeżeli zajrzycie na naszą stronę, powinniście znaleźć dział "Project: Flashpoint". Tam właśnie umieszczamy wszystkie projekty naszych addonmakerów, którymi zajmują się w wolnej chwili, a które nie są związane z Bundeswehr'om, jak np. śmigłowiec Sikorsky S-56 McCancey'a. Jednak ze względu na duży obecnie nawał pracy nad BW Modem, poświęcamy temu projektowi mało czasu.

Flashpoint.ru: Moglibyście przedstawić przynajmniej w przybliżeniu, listę addonów, jakie znajdą się w pełnej wersji moda?
Hawkeye: Tak, ale tylko częściową, ponieważ niektóre projekty nie są jeszcze opublikowane. Na pewno wydamy ciężarówki serii MAN GL, śmigłowce BO - 105 PAH-1 i UH - 1D "Huey", ATF "Dingo", "Wolf", nowy śmigłowiec PAH-2 "Tiger", "Eurofighter Typhoon", kołowy transporter zwiadowczy "Fennek", karabinek G36, liczne wersje czołgu "Leopard" i wiele, wiele innych. Myślę, że jak na pierwszy raz, możemy na tym poprzestać. Mogę tylko zapewnić, że pełna lista jednostek wraz z uzbrojeniem zajmuje dwie strony, z czego większa część jest już gotowa.

Flashpoint.ru: I ostatnie pytanie: kiedy możemy się spodziewać wydania jednego z lepszych modów do OFP? Mam tu oczywiście na myśli MMP Mod. Może nie konkretną datę, ale chociaż miesiąc... i rok.
Hawkeye: Nasuwa mi się tu fraza ekipy BAS'u, którą zawsze odpowiadali na tego typu pytania: "kiedy będzie gotowy". Musicie zrozumieć, że modelarz czy grafik to tylko człowiek, posiadający również życie osobiste i poświęcający swój wolny czas na tworzenie i poprawianie ewentualnych błędów. Dlatego też nie możemy podać Wam konkretnej daty wydania. Nasze doświadczenie utwierdziło nas w przekonaniu, że pojęcie "data wydania" ma się nijak do dyskusji, kiedy to co robisz, jest twoim hobby, a nie pracą, co z resztą potwierdziło się już nieraz. Prawdę mówiąc, zawiodłem się na Was w tym pytaniu, ale w każdej chwili możecie zajrzeć na naszą stronę, żeby dowiedzieć się najświeżych informacji. Staramy się publikować nasze newsy tak często jak to tylko możliwe. Będziemy również zadowoleni widząc Was na naszych forach, zarówno niemieckim, jak i angielskim.

Flashpoint.ru: Dziękuję za komentarze. Życzę sukcesów w pracy i życiu osobistym.

Tłumaczył: Havoc



Wejdź na forum Wejdź na stronę Armed Assault Center PL