Zakończenia misji

1. Zakończenie po śmierci jednostki
2. Zakończenie po śmierci grupy jednostek
3. Zakończenie po dotarciu do pewnego punktu
4. Zakończenia łączone

Wiele osób zadaje mi pytanie jak zrobić zakończenie misji. Oto kilka proponowanych przeze mnie sposobów zakończenia misji.

Na początek:
Apjed - Gracz,
Ap - Przeciwnik nr 1,
Ap1 - Przeciwnik nr 2.

1. Zakończenie po śmierci jednostki

1. Uruchamiamy okno sensorów.
2. Uzupełniamy je tak samo jak na rysunku u góry.
3. W polu condition piszemy not (alive ap).
4. W polu type wybieramy End #1.
Efektem będzie koniec misji po śmierci jednostki o nazwie ap.

2. Zakończenie po śmierci grupy jednostek

Pola uzupełniamy podobnie jak w przykładzie poprzednim z wyjątkiem pola condition. Uzupełniamy go jak na rysunku powyżej. Jeśli chcemy żeby misja się zakończyła po śmierci kilku jednostek piszemy not (alive ap) and not (alive ap1) not (alive ap2) not (alive ap3) itd.

3. Zakończenie po dotarciu do pewnego punktu

Zakończenie to jest idealne do misji ratunkowych jak i ewakuacyjnych. Pola uzupełniamy podobnie jak w przykładzie poprzednim z wyjątkiem pola condition. W condition piszemy ap distance ap1 < 2. Co oznacza, że gdy jednostka ap dojdzie do jednostki ap1 misja się zakończy.

4. Zakończenia łączone

Można tworzyć misje, które mają kilka zakończeń. Wstawiamy na plansze kilka sensorów. W każdym piszemy inne właściwości w condition. Np. można stworzyć misję w której jedna drużyna atakuje pewien punkt, a druga drużyna broni go. Wpisując dla jednej drużyny warunek ap distance auto < 4 a dla drugiej not (alive apA) and not (alive ap1A) and not (alive ap2A).

Objaśnienie:
ap, ap1 i ap2 - Jednostki drużyny atakującej,
apA, ap1A, ap2A - Jednostki broniące samochodu,
auto - Miejsce ataku.
Misja zakończy się, gdy jedna drużyna dotrze do samochodu lub, gdy obrona zabije wszystkich członków drużyny przeciwnej.

Przykładowa misja.

Napisał: PAWEŁ



Wejdź na forum Wejdź na stronę Armed Assault Center PL